algemene voorwaarden

algemene voorwaarden FINIC

e-mail: info@finic.nl

website: https://www.finic.nl



Artikel 1 - Definities

FINIC: FINIC, gevestigd te Rotterdam, KvK-nummer 93923627.

Klant: degene met wie FINIC een overeenkomst is aangegaan.

Partijen: FINIC en Klant samen.

Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 2 - Toepasselijkheid

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens FINIC.

FINIC en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.

FINIC en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

Artikel 3 - Aanbiedingen en offertes

Aanbiedingen en offertes van FINIC zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.

Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.

Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.

Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij FINIC en de Klant dit schriftelijk afspreken.

Artikel 4 - Aanvaarding

Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag FINIC de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.

Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt FINIC slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.

Artikel 5 - Prijzen

FINIC hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

FINIC mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.

Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die FINIC niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.

De consument mag de overeenkomst ongedaan maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.

FINIC stelt de prijs van de dienstverlening vast op basis van de werkelijk bestede uren.

De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van FINIC, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

Wanneer FINIC en de Klant voor een dienst een totaalbedrag afspreken, is dit altijd een richtprijs, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

FINIC mag tot 10% van de richtprijs afwijken.

FINIC moet de Klant tijdig laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.

De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.

FINIC mag zijn prijzen jaarlijks aanpassen.

FINIC zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.

De consument mag de overeenkomst met FINIC opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.

Artikel 6 - Betalingen en betalingstermijn

FINIC mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.

De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.

De betalingstermijnen die FINIC hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat FINIC aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.

FINIC mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Artikel 7 - Gevolgen te late betaling

Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag FINIC de wettelijke rente per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.

Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan FINIC.

De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag FINIC zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.

In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van FINIC op de Klant onmiddellijk opeisbaar.

Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door FINIC, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.

Artikel 8 - Recht van reclame

Wanneer de Klant in verzuim is, mag FINIC het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.

FINIC maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.

Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan FINIC, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.

Artikel 9 - Herroepingsrecht

Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:

het product is gebruikt

het een product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen

het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast

het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals ondergoed en badkleding

de verzegeling niet intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud zoals dvd’s of cd’s

het product of dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft

het product een los tijdschrift of losse krant is

het een spoedreparatie betreft

het weddenschappen of loterijen betreft

de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht

het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien

De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:

op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling

zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten

zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen

De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@finic.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van FINIC, https://www.finic.nl.

De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan FINIC, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.

Artikel 10 - Vergoeding van bezorgkosten

Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar FINIC heeft geretourneerd, dan zal FINIC eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.

De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van FINIC voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.

Artikel 11 - Vergoeding retourkosten

Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de Klant de kosten daarvoor.

Artikel 12 - Vergoeding retourkosten

Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de Klant de kosten daarvoor.

Artikel 13 - Opschortingsrecht

Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Artikel 14 - Retentierecht

FINIC kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van FINIC heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.

Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan FINIC.

FINIC is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.

Artikel 15 - Verrekening

Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan FINIC te verrekenen met een vordering op FINIC.

Artikel 16 - Eigendomsvoorbehoud

FINIC blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van FINIC met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.

Tot die tijd in lid 1 kan FINIC gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.

Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.

Wanneer FINIC gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag FINIC van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.

Artikel 17 - Levering

Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.

Levering vindt plaats bij FINIC, tenzij anders wordt afgesproken.

Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.

Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag FINIC zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.

Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan FINIC kan tegenwerpen.

Artikel 18 - Levertijd

De levertijden van FINIC zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.

De levertijd gaat in wanneer de door de Klant voor akkoord getekende offerte aan FINIC door FINIC schriftelijk of elektronisch is bevestigd aan de Klant.

De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer FINIC later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer FINIC niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en FINIC iets anders hebben afgesproken.

Artikel 19 - Feitelijke levering

De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.

Artikel 20 - Transportkosten

De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en FINIC schriftelijk iets anders hebben afgesproken.

Artikel 21 - Verpakking en verzending

Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij FINIC niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan FINIC. Doet de Klant dit niet, dan kan hij FINIC niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.

De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en FINIC schriftelijk iets anders hebben afgesproken.

De Klant betaalt de kosten voor verpakking en verzending, tenzij de Klant en FINIC schriftelijk iets anders hebben afgesproken.

Artikel 22 - Vertraging

De klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:

geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst

zaken van FINIC die bij de Klant aanwezig zijn

zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

De Klant geeft op eerste verzoek van FINIC de polis van deze verzekeringen ter inzage.

Artikel 23 - Bewaring

Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.

Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.

Artikel 24 - Garantie

Wanneer de Klant en FINIC een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor FINIC enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.

De garantie geldt niet:

in het geval van normale slijtage

voor schade ontstaan door ongevallen

voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product

voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant

wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld

Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die FINIC levert, gaat over op de Klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product voor de Klant in ontvangst neemt.

Artikel 25 - Uitvoering van de overeenkomst

FINIC voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.

FINIC mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.

De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.

De Klant moet ervoor zorgen dat FINIC op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

Zorgt de Klant er niet voor dat FINIC tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.

Artikel 26 - Informatieverstrekking door de Klant

De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan FINIC.

De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.

Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert FINIC de betreffende bescheiden.

Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door FINIC redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

Artikel 27 - Duur overeenkomst dienst

De overeenkomst tussen FINIC en de Klant voor een dienst wordt aangegaan voor de duur van 1 jaar, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of schriftelijk iets anders is afgesproken.

Na afloop van de termijn in lid 1 wordt de overeenkomst stilzwijgend verlengd met een periode van 1 jaar, tenzij de Klant of FINIC de overeenkomst schriftelijk opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.

Artikel 28 - Opzeggen dienst voor bepaalde tijd

De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor bepaalde tijd niet eerder dan na 1 jaar opzeggen.

Na afloop van de minimum looptijd van 1 jaar kan de Klant de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een opzegtermijn van 2 maanden.

Na afloop van de minimum looptijd van 1 jaar kan een consument de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

Is de overeenkomst voor een dienst voor minder dan 1 jaar aangegaan, dan is de overeenkomst tussentijds niet opzegbaar.

Artikel 29 - Intellectueel eigendom

FINIC behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.

De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van FINIC aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.

Artikel 30 - Geheimhouding

De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van FINIC ontvangt geheim.

Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende FINIC waarvan de Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan FINIC schade kan berokkenen.

De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.

De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:

die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant

die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht

De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.

Artikel 31 - Boetebeding

Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan FINIC voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.

Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.

Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000

Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.

De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.

FINIC mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.

Artikel 32 - Vrijwaring

De Klant vrijwaart FINIC tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door FINIC geleverde producten en/of diensten.

Artikel 33 - Klachten

De Klant moet een door FINIC geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant FINIC daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.

Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming FINIC hiervan op de hoogte stellen.

De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat FINIC in staat is hierop gepast kan reageren.

De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en FINIC.

Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat FINIC andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

Artikel 34 - Ingebrekestelling

De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan FINIC.

De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling FINIC ook daadwerkelijk op tijd bereikt.

Artikel 35 - Aansprakelijkheid Klant

Wanneer FINIC een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.

Artikel 36 - Aansprakelijkheid FINIC

FINIC is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

Wanneer FINIC aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.

FINIC is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.

Wanneer FINIC aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.

Artikel 37 - Vervaltermijn

Elk recht van de Klant op schadevergoeding van FINIC vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 38 - Ontbinding

De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer FINIC toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.

Is de nakoming van de verplichtingen door FINIC nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat FINIC in verzuim is.

FINIC mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer FINIC kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

Artikel 39 - Overmacht

In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van FINIC door de Klant niet aan FINIC kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.

Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:

een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp

wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen

stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen

computervirussen

stakingen

overheidsmaatregelen

vervoersproblemen

slechte weersomstandigheden

werkonderbrekingen

Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor FINIC 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat FINIC kan nakomen.

Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als FINIC de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.

FINIC hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer FINIC hiervan voordeel heeft.

Artikel 40 - Wijziging overeenkomst

Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en FINIC de overeenkomst aanpassen.

Artikel 41 - Wijziging algemene voorwaarden

FINIC mag deze algemene voorwaarden wijzigen.

Wijzigingen van ondergeschikt belang mag FINIC altijd doorvoeren.

Ingrijpende wijzigingen zal FINIC zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.

Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.

Artikel 42 - Overgang van rechten

De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met FINIC aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van FINIC.

Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.

Artikel 43 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.

Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat FINIC bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 44 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en FINIC is Nederlands recht van toepassing.

De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van FINIC is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en FINIC, tenzij de wet iets anders bepaalt.



opgesteld op 01 maart 2019.

heb je een project in gedachten? — start nu
scroll